11.12.2009, 11:45

Inovacija od ideje do tržišta, Priručnik za stvaranje novih proizvoda, usluga i poslovnih modela

Poslovno inovacijski centar Hrvatske BICRO d.o.o., glavni partner u Europskoj poduzetničkoj mreži u listopadu ove godine organizirao je predavanje na temu „Upravljanje inovacijama". S obzirom na velik interes sudionika predavanja početkom studenog ove godine organizirana je i cjelodnevna radionica pod nazivom „Inovacija - od ideje do tržišta, Radionica za stvaranje novih proizvoda, usluga i poslovnih modela" za manji broj sudionika koji su sudjelovanjem na praktičnim vježbama izradili modele unapređenja vlastite tvrtke pomoću alata za upravljanje inovacijama.

Kako bi ovi alati i saznanja bili dostupni širem auditoriju, BICRO je odlučio poduprijeti stvaranje priručnika u elektroničkom formatu- „Inovacija od ideje do tržišta". Dugogodišnji suradnik BICRO-a, ovlašteni konzultant i stručnjak u području upravljanja inovacijama gosp. Boris Golob iz tvrtke Dragon d.o.o. za potrebe ove radionice i za daljnje korištenje priredio je takav priručnik.

Donosimo Vam sažetak sadržaja priručnika te Vas pozivamo da se prijavite za dobivanje vlastitog izdanja ovog e- priručnika.

Svi moramo inovirati! Bez inoviranja nema opstanka. No zašto su tvrtke koje inoviraju više izuzetak nego pravilo, a ni kriza niti gubitak tržišnih pozicija nisu potakle ostale da krenu njihovim putem? Problemi inoviranja slični su i kod nas i u svijetu: poduzetnici ne znaju kako, a kad i krenu inovirati prisutan je veliki rizik neuspjeha.

Priručnik „Inovacija od ideje do tržišta" je napisan za sve koji su odlučili „moramo inovirati" i to odgodili za „slijedeći tjedan" jer nisu znali ili bili sigurni odakle početi. Htjeli smo hrvatskom gospodarstvu učiniti dostupnim najnovija svjetska znanja i teorije inoviranja kojima vodeće tvrtke brže, uspješnije i jeftinije stvaraju inovacije. Ključna poruka je da se ne smije odvajati ideja od načina komercijalizacije - dobra ideja nije dobra ako na njoj ne možete zaraditi. Ideja postaje inovacija tek kada se dokaže na tržištu.

Želimo pokazati da neke predrasude i ograničenja vezana uz inoviranje i inovatore više ne vrijede:

· Kreativnost nije dovoljna - za uspješno inoviranje je puno važnije dobro odabrati što vrijedi inovirati.

· Veličina nije bitna - 36% povijesno velikih inovacija je nastalo i prvi put komercijalizirano u tvrtkama s manje od 20 zaposlenih - u posljednje vrijeme udio velikih tvrtki raste jer su naučili uspješne načine inoviranja „malih".

· Tehnologija nije presudna - suprotno uvjerenjima, tehnologija podržava uspješno inoviranje ali nije preduvjet za uspjeh.

· Biti prvi nije najvažnije - za tržišni uspjeh inovacije komercijalizacija je važnija od ideje.

· Svi mogu naučiti inovirati - u svijetu je to već činjenica.

U priručniku donosimo postupke za identificiranje prilika za inoviranje odnosno traženje novih načina zarade:

· stvaranje nove ponude vrijednosti za stare i nove kupce,

· unapređivanje proizvoda i usluga usmjereno na ono što kupci žele,

· uklanjanje prepreka potrošnji i zahvaćanje tržišta nepotrošnje,

· stvaranje novih poslovnih modela kroz nove načine povezivanja koristi za kupce a profita za poduzeće

· kopiranje s razumijevanjem i pronalaženje inspiracije u tuđim idejama (naravno, uz poštivanje autorskih i patentnih prava).

„Inovacija od ideje do tržišta" donosi i postupke upravljanja inoviranjem koja omogućavaju odlučivanje kojim smjerom krenuti u komercijalizaciju, kako odabrati brži i potencijalno bogatiji put te kako upravljanje prilagoditi inoviranju.

Autor priručnika, Boris Golob naglašava kako je priručnik napisan jednostavnim jezikom, kao priručnik za čije čitanje i upotrebu nije potrebno predznanje iz ekonomije i managementa. „Cilj je stvaranje priručnika za znanstvenike, inovatore i sve koji se bave poduzetništvom, bez obzira bili mali ili veliki, iz visokotehnološke ili „konzervativne" industrije. Zahvaljujemo Poslovno-inovacijskom centru Hrvatske Bicro-u i EEN-u što su prepoznali ideju knjige i svojom podrškom omogućili da knjiga bude besplatna i svima dostupna. Sad kada znanje inoviranja više nije problem, sve što vam treba je malo vjere i istinska želja za zaradom.".

Zatražite svoj .pdf primjerak tako da na e-mail adresu een@bicro.hr pošaljete kontakte na koji će Vam potom biti poslan primjerak.