09.10.2023, 15:21

Izlazite na globalno tržište? Prikupili smo 5 savjeta za vašu tvrtku i kako vam EEN može pomoći

Planirate iznijeti svoje poslovanje na nove međunarodne obale? To je uzbudljivo putovanje, ali put može biti kamenit. U ovom blogu podijelit ćemo 5 ključnih savjeta za uspjeh i pokazati vam kako Enterprise Europe Network može biti vaš kompas vodilja u ovoj avanturi. Širenje poslovanja u inozemstvo može biti i izazovno i puno mogućnosti. Nova tržišta znače veće mogućnosti prodaje, pristup globalnim talentima i priliku za prodor na tržišta koja su vaši konkurenti možda previdjeli. No, odakle početi? Prikupili smo 5 bitnih savjeta koji će vam pomoći da s guštom upravljate internacionalizacijom.

1. Definirajte svoje ciljeve i pronađite pravo tržište

Vaš plan internacionalizacije trebao bi započeti temeljnim pitanjem: Zašto se želite proširiti u inozemstvo? Bilo da se radi o povećanju prodaje, smanjenju troškova ili pronalaženju novih talenata, ključni su jasni i mjerljivi ciljevi. Nakon što ste točno odredili svoje razloge, odaberite tržište koje je u skladu s vašim poslovnim ciljevima. Kako napraviti pravi izbor, s toliko dostupnih opcija? Evo nekoliko ključnih pitanja koja treba razmotriti: Koja je veličina vašeg ciljnog tržišta? Kakvi su politički, društveni i ekonomski uvjeti u regiji? Zadovoljavaju li ceste, luke i međunarodne veze vaše potrebe? Kako funkcioniraju porezne strukture? Koje su jezične vještine bitne? Nakon što shvatite tržišni kontekst, budite konkretni (mislite na 'Bali, Indonezija', a ne na 'Aziju'), testirajte svoju strategiju i rastite iz te točke.

2. Istražite svoje ciljno tržište

Prije nego što krenete u novu zemlju, prvo biste trebali razumjeti kako to tržište funkcionira. Što kupci vole kupovati? Koje su prepreke ulasku na tržište? Je li vaša strategija cijena usklađena s kupovnom moći lokalnih kupaca? Koji su pravni i regulatorni zahtjevi za vašu industriju? Kakva je konkurencija? Imate li mrežu lokalnih partnera, distributera ili konzultanata na koje se možete osloniti? To su neka od pitanja koja biste trebali razmotriti o svom ciljnom tržištu.

Postoje dvije vrste istraživanja koja vam mogu pomoći da počnete. Sekundarno istraživanje – korištenje postojećih podataka kao što su tržišna izvješća i industrijski nalazi – najbrži je način za prikupljanje informacija o novom tržištu. Trgovačke grupe, vladine web stranice i istraživačke tvrtke mogu vam biti vrijedan uvid u nova tržišta. Međutim, ako želite prilagođeniji pristup, tu dolazi primarno istraživanje. To znači da sami prikupljate podatke, što često oduzima više vremena i resursa. To možete učiniti tako da posjećujete sajmove i poslovne događaje kako biste se povezali s ljudima koji dobro poznaju tržište. Društveni mediji i internetske ankete također vam mogu pomoći da stupite u kontakt s potencijalnim kupcima i procijenite njihove preferencije i bolne točke. Jedna stvar koju treba zapamtiti jest da istraživanje tržišta nije gotova stvar. Čak i nakon što krenete u novu zemlju, morat ćete nastaviti istraživati kako biste bili ispred svih promjena na tržištu.



3. Upoznajte svoju konkurenciju

Razumijevanje vaše konkurencije ključno je za uspjeh. Dakle, prije nego što se upustite, isplanirajte temeljitu analizu konkurencije kao dio vašeg plana međunarodnog širenja. SWOT analiza je jednostavan, ali učinkovit način za usporedbu vašeg poslovanja s konkurencijom na novom tržištu. To vam omogućuje da procijenite svoj položaj u četiri ključne dimenzije. Prvo, pogledajte svoje prednosti: Što vašu tvrtku, uslugu ili proizvod čini jedinstvenima? Zatim razmotrite svoje slabosti, kao što su izazovi s kojima se možete suočiti kao tvrtka koja se širi u inozemstvo. To može uključivati, na primjer, kulturološke razlike ili ograničeno tržišno iskustvo. Zatim istražite prilike na tržištu, uključujući njegov potencijal rasta i ono što izdvaja vašu ponudu. Na kraju, ne zaboravite na prijetnje. Dobivaju li lokalne tvrtke porezne poticaje ili potpore kojima vaša tvrtka ne može pristupiti?

4. Razvijte jake marketinške i prodajne strategije

Marketing je ključan za osvajanje novih tržišta, ali ono što funkcionira kod kuće možda neće uspjeti u inozemstvu. Razmislite o kulturnim, jezičnim, političkim i ekonomskim aspektima vašeg ciljnog tržišta. Prilagodite svoju poruku, prevedite sadržaj i koristite riječi i vizualne elemente koji odjekuju kod lokalne publike.
Kada je riječ o prodaji, morat ćete odlučiti koliko biste se trebali prilagoditi novom tržištu. Postoje različiti pristupi koje možete istražiti. Izvoz je način ulaska na nova tržišta bez potpune transformacije vašeg poslovanja. Licenciranje uključuje partnerstvo s drugim poduzećem za prodaju vašeg brenda u zamjenu za naknadu. Zajednička ulaganja (joint ventures), u kojima surađujete s drugom tvrtkom na stvaranju novog proizvoda ili usluge, nose više rizika, ali nude i veći potencijalni povrat. Odabir prave strategije ključna je odluka na vašem međunarodnom putu širenja na međunarodno tržište.



5. Izgradite međunarodni tim

Kako se male tvrtke šire globalno, pronalaženje i zadržavanje talenata može biti zastrašujuće. No, lokalno zapošljavanje ima velike prednosti. Lokalni zaposlenici poznaju tržište, jačaju vaš kredibilitet i olakšavaju nova partnerstva. Ključno je razumjeti propise o zapošljavanju i učiniti da se međunarodni zaposlenici osjećaju dijelom tima kroz učinkovito uključivanje, redovite prijave i pristup resursima.

Nadalje, njegovanje raznolikog i inkluzivnog radnog mjesta može poboljšati vaše napore međunarodnog širenja. Potaknite otvoreni dijalog i pažljivo slušanje unutar svog tima. Osigurajte resurse za učenje o raznolikosti i uključenosti i slavite različite perspektive i pozadinu koja obogaćuje vašu organizaciju.

Kako vam Enterprise Europe Network može pomoći?

EEN je ključni saveznik za male i srednje poduzetnike koje žele rasti na međunarodnoj razini. Bilo da planirate širiti se u Europi ili istražujete tržišta u razvoju u Aziji, Africi ili Americi, EEN vam može pomoći da postignete svoje globalne ciljeve. To može biti povezivanje s novim globalnim dobavljačima, preuređenje vaše poslovne strategije ili raščlanjivanje sporazuma o slobodnoj trgovini na jednostavan jezik.

Velik dio podrške EEN-a dolazi od njezinih stručnjaka za internacionalizaciju. Oni surađuju s međunarodnim mrežnim partnerima, pomažući malim i srednjim poduzetnicima da razumiju strana tržišta, politike i druge ključne aspekte poslovanja u inozemstvu. Ti stručnjaci njeguju međunarodne veze unutar EEN-a i podržavaju klijente kroz praktične programe obuke i mentorstvo. Jedna takva inicijativa je mentorski program, koji povećava vidljivost EEN-a u zemljama izvan EU i potiče suradnju među međunarodnim partnerima.

Stručnjaci za internacionalizaciju također udružuju snage s drugim grupama EEN-a kako bi opremili male i srednje poduzetnike za globalno širenje kroz umrežavanje i brokerske događaje. Kalendar takvih događanja možete pratiti na stranicama EEN Hrvatska.

Pristup EEN savjetnicima je jednostavan. Odaberite savjetnika prema vašem gradu i regiji ili prema uslugama koje pružamo: https://www.een.hr/hr/kontakti. Iskoristite naše 15-godišnje prisustvo u poduzetništvu, veselimo se svakom novom EEN klijentu!